Tento proces sa opakuje mnohokrát za sekundu, kým sa vozidlo nezastaví alebo kým nezodvihnete nohu z brzdového pedála. Počítač ABS vykoná samočinný test pri zapnutí pri každom zapnutí zapaľovania.
Nad riekou a lesom to bolo nebezpečnejšie, keď autá mali mizerné bias-ply pneumatiky, zadný náhon a obyčajné brzdy. Takže dnes večer sa cítite sebavedomo pri jazde domov cez niekoľko centimetrov čerstvo napadaného snehu po luxusnej dovolenkovej večeri. Vaše auto s predným náhonom má vynikajúce celoročné pneumatiky a ABS (protiblokovací systém bŕzd) – hoci kontrolka ABS svieti, odkedy ste pred hodinou prešli na bermu na konci príjazdovej cesty. To môže vysvetliť stratu kontroly nad riadením, keď spomaľujete v zákrute. Ako táto zákruta z kopca, doprava…tam, keď okolo nej fúkate rovno, kolesá sa šmýkajú a riadenie je prudko vytočené proti dorazu
ABS sa stal takmer štandardným vybavením väčšiny vozidiel. Senzory informujú počítač, keď sa koleso prestane otáčať, čo naznačuje – aspoň keď má vozidlo stále rýchlosť vpred – že brzdy prekonali dostupnú trakciu na danom kolese. Počítač potom nasmeruje hydraulický ventil, aby uvoľnil určitý tlak brzdovej kvapaliny na koleso, aby sa mohlo znova otáčať.Tento proces sa opakuje mnohokrát za sekundu, kým sa vozidlo nezastaví alebo kým nezodvihnete nohu z brzdového pedála. Počítač ABS vykoná samočinný test pri zapnutí pri každom zapnutí zapaľovania. Ak zistí, že chýbajú údaje alebo hydraulické čerpadlo alebo ventil nereaguje, rozsvieti sa výstražná kontrolka ABS na prístrojovej doske.